Οι δάσκαλοι γιόγκα είμαστε γενικά αρκετά υγιείς, ώστε είναι εύκολο να ξεχνάμε ότι το 40% των ατόμων έχει κάποια χρόνια ασθένεια. Όντας ένας από τους ανθρώπους με χρόνιες ασθένειες, καθώς και ένας δάσκαλος γιόγκα, είμαι πιο ευαίσθητη στα αόρατα θέματα που οι μαθητές μπορεί να έχουν όταν πατάνε πάνω στο στρώμα. Η γιόγκα είναι ένα καταπληκτικό εργαλείο για τη διαχείριση πολλών χρόνιων παθήσεων, αλλά ως δάσκαλοι γιόγκα, πρέπει να κάνουμε περισσότερα, ώστε οι τάξεις μας να είναι προσιτές σε όλους τους μαθητές. Εάν αυτό ακούγεται εκφοβιστικό, θυμηθείτε ότι δεν αρκεί μόνο να θυμόμαστε ένα τεράστιο αριθμό ιατρικών περιπτώσεων και αντενδείξεων στην πρακτική της γιόγκα, όσο μια απλή αλλαγή στη συμπεριφορά μας.
Παρακάτω αναφέρω 10 διαφορετικές ιδέες για να ενσωματώσουμε στις τάξεις:
Να είσαι ένας καλός ακροατής.
Δεν γνωρίζουμε ποιες είναι οι ανάγκες του μαθητή μας, εκτός εάν ακούμε αυτό που μας λέει. Αν οι μαθητές μας χρειάζονται βοήθεια με μια συγκεκριμένη στάση, πρέπει να το ακούσουμε. Αν εκφράζουν φόβο ή ανησυχία, πρέπει να τους καθησυχάσουμε. Αν λένε ένα πράγμα προφορικά, αλλά τα σώματα τους λένε κάτι διαφορετικό, πρέπει να ακούσουμε και τα δύο.
Κάντε το μάθημα διασκέδαση.
Είναι αλήθεια ότι η γιόγκα μπορεί να είναι δύσκολη σωματικά, συναισθηματικά και πνευματικά. Αλλά δεν υπάρχει κανένας λόγος για τον οποίο δεν μπορούμε να έχουμε λίγη διασκέδαση ενώ κάνουμε μάθημα. Η πραγματική ζωή είναι αρκετά σοβαρή, οπότε μπορούμε να είμαστε λίγο πιο χαλαροί ενώ είμαστε στο στρώμα. Χρησιμοποιείστε διασκεδαστικές φράσεις, απλά αληθινές και πιο διασκεδαστικές από να λέτε επιτακτικά στους μαθητές να "κρατήστε στη σπονδυλική σας στήλη ευθεία".
Αναγνώριση ενεργητικών και παθητικών στοιχείων του μαθητή.
Μια μέρα, όταν άλλαζα στα αποδυτήρια μια γυναίκα στο επόμενο διάδρομο ζήτησε από έναν φίλο να δανειστεί μια πετσέτα παραλίας γιατί είχε πάρει τη λάθος πετσέτα εκείνο το πρωί και η δική της δεν κάλυπτε τα " το ενεργητικό και το παθητικό της" κομμάτι. " Προφανώς είχε κάνει απομνημόνευση αυτής της φράσης και είναι ένας πολύ καλός τρόπος να κοιτάξουμε τους εαυτούς μας, να διακρίνουμε τα παθητικά και ενεργητικά στοιχεία. Όλοι έχουμε ενεργητικά και παθητικά στοιχεία. Ως δάσκαλος, πρέπει να βοηθήσουμε τους μαθητές μας να αναγνωρίσουν τα δικά τους.
Διατηρήστε την ασφάλεια.
Η ασφάλεια των μαθητών πρέπει να αποτελεί προτεραιότητα νούμερο ένα. Δοκιμάστε τις φράσεις όπως: "Κάνε ό, τι μπορείς" και "Κάνε την πρακτική σου". Οι προφορικές οδηγίες μας είναι απλά προτάσεις για το ταξίδι τους, εκτός αν αυτό που κάνουν γίνεται πραγματικά επικίνδυνο, οπότε τη στιγμή αυτή θα πρέπει να γινόμαστε επίμονοι στην πιστή τήρηση όσων τους λέμε.
Χρησιμοποιείστε βοηθήματα.
Ορισμένες φορές ενδείκνυται να χρησιμοποιούμαι πάρα πολλά βοηθήματα. Τα βοηθήματα όπως τα μπλοκς και τα μαξιλάρια κρατούν τους μαθητές ασφαλείς, άνετους και τους χτίζουν τη σωματική τους συνείδηση. Τα βοηθήματα είναι οι φίλοι του δασκάλου γιόγκα.
Παρατηρείτε πάντα και ελέγχεται το ΕΓΩ του κάθε μαθητή.
Οι τάξεις και οι ιδιωτικές μας συνεδρίες αφορούν τους μαθητές μας, όχι εμάς. Δεν είμαστε εκεί για να τους επευφημούμε σε μια στάση ή απλά να τους βομβαρδίζουμε με ονόματα. Κρατήστε το ΕΓΩ τους υπό έλεγχο, ενθαρρύνοντας τους πάντα να χρησιμοποιούν χωρίς ντροπή τα βοηθήματα που χρειάζονται.
Να είσαι παρατηρητικός.
Εάν ένας μαθητής χρειάζεται βοήθεια σε μια συγκεκριμένη στάση, πρέπει να τον βοηθήσουμε όταν βρισκόμαστε σε αυτή τη στάση, όχι με 15 λεπτά καθηστέρηση . Όταν ο ικανότερος μαθητής της τάξης παρουσιάζει λίγη απογοήτευση ή δεν μπορεί να συνεχίσει θα πρέπει να σταματάμε λίγο το ρυθμό μας . Αν όλοι δείχνουν νυσταγμένοι θα πρέπει να ανεβάσουμε τη διάθεση.
Να έχεις πάντα τη νοοτροπία “Μπορεί να κάνεις”.
Έαν κάτι δεν λειτουργεί σε έναν μαθητή οφείλεις να το παρατηρήσεις και να του προτείνεις να κάνει κάτι άλλο. Το βασικό είναι ο μαθητής να αποδέχεται τη γιόγκα και οι λεπτομέρειες της πρκτικής του θα βελτιωθούν στην πορεία.
Να δέχεσαι βοήθεια.
Δεν έχουμε όλες τις απαντήσεις. Όταν λοιπόν δεν ξέρουμε να απαντήσουμε σε μία ερώτηση μαθητή πρέπει να το παραδεχτούμε . Να κάνουμε έρευνα και να επιστρέψουμε με μία ικανοποιητική απάντηση στον μαθητή.
Αντιμετώπισε τις προκλήσεις.
Κάνετε την υπόθεση ότι όλοι στην τάξη σας έχουν τις δικές τους προκλήσεις. Μπορεί να είναι σωματικές, ψυχικές ή συναισθηματικές. Φανταστείτε λοιπόν πως είμαστε στο αεροδρόμιο, όταν όλες οι βαλίτσες περιστρέφονται γύρω από την ταινία αποσκευών και όταν κάποιος πάει να σηκώσει τη δική του αυτή είναι πάρα πολύ βαριά γι αυτόν. Πρέπει να είμαστε εκείνος ο άνθρωπος που εμφανίζεται και τον βοηθάει να σηκώσει τη βαριά αποσκευή του. Ενώ λοιπόν τους βοηθάμε να σηκώσουν το φορτίο τους , ελπίζουμε ότι μπορούμε να τους διδάξουμε πώς να “φορτώσουν” ελαφρύτερο φορτίο για την επόμενη φορά.
Στο τέλος της ημέρας, το να κάνουμε τη γιόγκα προσιτή σε όλους θα διαπιστώσουμε πως απλά αφορά το να είμαστε ένας καλύτερος δάσκαλος για τους μαθητές που έχουμε μπροστά μας.